fredag 16. mars 2007

5-9.mars - Surfekurs

Saa var det endelig tid for surfing! Jeg har desverre ikke saa mange gode bilder fra surfinga, i og med at mobilen min ikke har saa god zoom... Vi har derimot flere minutter med video som elevene vil faa etterhvert.

Foerste dag dro vi til mange elevers glede til Palm Beach, ogsaa kjent som Summer Bay i Home and Away. Til all hell skulle vi ogsaa dukke opp midt under en innspilling. Vi spurte instruktoerene om ikke vi kunne surfe i bakgrunnen av innspillingen, men han var ikke helt med paa det...

Ellers har alle elevene vist en enorm innsats paa surfbrettet. Jeg tror faktisk alle elevene har staatt oppreist paa brettet ifra en brutt boelge og helt inn paa stranda - det er imponerende.

I tillegg har vi hilst paa noen smaakryp... Edderkoppen som er avbildet under er en Huntsman - som er helt ufarlig, men som deriomot ikke helt har utseende med seg. De blaa skapningene heter Blue Bottles, ogsaa kjent som Portugisisk Krigsskip. Reiselivsklassen var nesten litt skuffet over bare aa ha sett en eneste liten blue bottle. Vi derimot, har sett hundrevis og kjent en del av dem paa kroppen - fryktelig smertefullt!!!!!!

Ellers saa har jeg ogsaa her utfordret naturkreftene litt i overkant... Overraskende nok tapte jeg en duell jeg hadde med en boelge og endte opp paa Royal North Shore Hospital med abmulanse. De fryktet foerst at jeg hadde knust en disk i nakken, men ct skanning og mr scanning motbeviste heldigvis. Istedet har jeg bare roeket noen muskler, leddbaand og vev. Til tross for store smerter, er det heldigvis en skade som gaar over med tiden - ingen varige men!!! - bortsett fra stoltheten, hehe...

Ingen kommentarer: